VISIT ČAKOVEC

Turistička zajednica grada Čakovca

Za vas trenutno preuređujemo stranicu. Hvala na razumijevanju!

  • 7. ZRINSKI ART FESTIVAL

Centar za kulturu Čakovec / četvrtak, 8.9.2022. u 19.00 sati / otvorenje izložbe

DUŠAN VUGRINEC VUGI

Obiteljska igra / fotografije

Kustos: Tanja Karas, mag. hist. art.

OBITELJSKA IGRA

Iako fotografija nije primarni fokus Dušana Vugrinca Vugija, inače filmskog i TV snimatelja koji je diplomirao i magistrirao na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, uvijek je bila prisutna u njegovom životu kao medij istraživanja, propitivanja i kreativnog izražavanja što se očituje u ciklusu „Obiteljska igra“. Zastupljene fotografije su, kako naziv sugerira, produkt dugogodišnje kreativne suradnje cijele obitelji, dok je idejni začetnik projekta autorov sin koji je osmislio koncept, izradio rekvizite i scenografiju te preuzeo ulogu glavnog modela. Serija se sastoji od trideset osam fotografija dimenzija 70 x 50 cm koje su nastale u periodu proteklih pet godina. Motivika je raznovrsna i nesvakidašnja dok je broj eksponata  simboličan i predstavlja hommage klasičnoj fotografiji i fotografskom filmu oslanjajući se na podatak da su samo iskusni fotografi uspjeli „izvući“ spomenuti broj snimaka iz filmske role.

Fotografiju percipiramo kao medij bilježenja objektivne stvarnosti koja nas, kada je riječ o onoj umjetničkoj, potiče da svakodnevne objekte i situacije promotrimo i doživimo iz posve novog kuta gledišta, međutim, Vugrinčevi formati bilježe pomno osmišljene scenarije koji se iz svijeta mašte pretaču u stvarnost. Okom kamere uhvaćeni su mitološki stvorovi, zastrašujuća bića, likovi iz narodne predaje i bajki, metafore s pripadajućim kulisama, ali ne izostaju ni fotografije čiji je primarni cilj ovjekovječiti prolazni trenutak tijela u (plesnom) pokretu koje se nerijetko doima kao da levitira u zraku.

Jedna od najranijih fotografija ciklusa je inscenirani prikaz mladog Mozarta zamišljenog pogleda uprtog u nedogled na kojem je razvidno Vugrinčevo poznavanje fotografskog vokabulara i vrsno baratanje suptilnim međuodnosom svjetla i sjene ne samo kao kompozicijskim elementima već i psihološkim faktorima koji dočaravaju atmosferu na kojoj ciklus počiva, neovisno o prikazanom motivu. Ciklusom dominiraju magličaste vizure mističnog ugođaja, bilo da je riječ o crno-bijelim fotografijama ili u onima u boji čije kolorističke akcente čine dijelovi kostimografije i scenografije najčešće u snažnim, primarnim bojama – crvenoj i žutoj dok odmak od scenografsko kompleksnih prikaza predstavljaju već spomenute fotografije u čijem je fokusu ljudsko tijelo i složenost pokreta u interijeru i eksterijeru.

„Obiteljska igra“ maštovito je osmišljena priča koja odiše razigranošću i neopterećenim istraživanjem vizualnosti unutar koje je postignuta ravnoteža između onoga ŠTO je prikazano i onoga KAKO je prikazano. Promatrača će u igru uvući mnoštvo detalja poput plamena svijeća, kugle za proricanje, razbacanog perja koje kao da je netom otkinuto ili zastrašujućeg noćnog leptira, no unatoč narativnosti ciklusa, fokus će se zadržati na čistoj estetici koju Vugrinec uspješno smješta u prvi plan svojih fotografija.

Tanja Karas, mag. hist. art.

DUŠAN VUGRINEC VUGI / Obiteljska igra / fotografije 

  • 7. ZRINSKI ART FESTIVAL

Centar za kulturu Čakovec / četvrtak, 8.9.2022. u 19.00 sati / otvorenje izložbe

DUŠAN VUGRINEC VUGI

Obiteljska igra / fotografije

Kustos: Tanja Karas, mag. hist. art.

OBITELJSKA IGRA

Iako fotografija nije primarni fokus Dušana Vugrinca Vugija, inače filmskog i TV snimatelja koji je diplomirao i magistrirao na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, uvijek je bila prisutna u njegovom životu kao medij istraživanja, propitivanja i kreativnog izražavanja što se očituje u ciklusu „Obiteljska igra“. Zastupljene fotografije su, kako naziv sugerira, produkt dugogodišnje kreativne suradnje cijele obitelji, dok je idejni začetnik projekta autorov sin koji je osmislio koncept, izradio rekvizite i scenografiju te preuzeo ulogu glavnog modela. Serija se sastoji od trideset osam fotografija dimenzija 70 x 50 cm koje su nastale u periodu proteklih pet godina. Motivika je raznovrsna i nesvakidašnja dok je broj eksponata  simboličan i predstavlja hommage klasičnoj fotografiji i fotografskom filmu oslanjajući se na podatak da su samo iskusni fotografi uspjeli „izvući“ spomenuti broj snimaka iz filmske role.

Fotografiju percipiramo kao medij bilježenja objektivne stvarnosti koja nas, kada je riječ o onoj umjetničkoj, potiče da svakodnevne objekte i situacije promotrimo i doživimo iz posve novog kuta gledišta, međutim, Vugrinčevi formati bilježe pomno osmišljene scenarije koji se iz svijeta mašte pretaču u stvarnost. Okom kamere uhvaćeni su mitološki stvorovi, zastrašujuća bića, likovi iz narodne predaje i bajki, metafore s pripadajućim kulisama, ali ne izostaju ni fotografije čiji je primarni cilj ovjekovječiti prolazni trenutak tijela u (plesnom) pokretu koje se nerijetko doima kao da levitira u zraku.

Jedna od najranijih fotografija ciklusa je inscenirani prikaz mladog Mozarta zamišljenog pogleda uprtog u nedogled na kojem je razvidno Vugrinčevo poznavanje fotografskog vokabulara i vrsno baratanje suptilnim međuodnosom svjetla i sjene ne samo kao kompozicijskim elementima već i psihološkim faktorima koji dočaravaju atmosferu na kojoj ciklus počiva, neovisno o prikazanom motivu. Ciklusom dominiraju magličaste vizure mističnog ugođaja, bilo da je riječ o crno-bijelim fotografijama ili u onima u boji čije kolorističke akcente čine dijelovi kostimografije i scenografije najčešće u snažnim, primarnim bojama – crvenoj i žutoj dok odmak od scenografsko kompleksnih prikaza predstavljaju već spomenute fotografije u čijem je fokusu ljudsko tijelo i složenost pokreta u interijeru i eksterijeru.

„Obiteljska igra“ maštovito je osmišljena priča koja odiše razigranošću i neopterećenim istraživanjem vizualnosti unutar koje je postignuta ravnoteža između onoga ŠTO je prikazano i onoga KAKO je prikazano. Promatrača će u igru uvući mnoštvo detalja poput plamena svijeća, kugle za proricanje, razbacanog perja koje kao da je netom otkinuto ili zastrašujućeg noćnog leptira, no unatoč narativnosti ciklusa, fokus će se zadržati na čistoj estetici koju Vugrinec uspješno smješta u prvi plan svojih fotografija.

Tanja Karas, mag. hist. art.